Roti Gulung Kari Ayam Yeo’s

Roti Gulung Kari Ayam Yeo's

Assalamualaikum.. Ramadan datang lagi, tentu ibu-ibu atau yang bujang pening kepala nak masak apa yang mudah kan? Balik kerja, kena hadap jalan sesak dan menyebabkan kekangan untuk menyediakan juadah yang berbaloi untuk dimakan buat berbuka. Pastinya kita semua memerlukan makanan yang sedap dan paling penting sihat. Jadi untuk memastikan kita semua mendapat yang #terbaikramadan , jom cuba resepi mudah dengan hanya tiga hingga empat langkah sahaja. Resepi mudah yang saya nak kongsikan hari ni ialah resepi roti gulung kari ayam Yeo’s yang rangup. Continue reading “Roti Gulung Kari Ayam Yeo’s”

Kari Ayam Tanpa Santan

Assalamualaikum. Hari ni saya nak kongsikan pula resepi kari ayam yang tak perlu menggunakan santan. Ni resepi mak mertua saya. Resepi kari ni resepi special kat warung dia. Ada pelanggan yang datang dari jauh semata-mata nak makan kari ni. Ada jugak yang hari – hari datang makan kari tanpa jemu. Hehe. Ada secret ingredient dalam masakan kari ayam mak mertua saya ni. Kalau nak tau boleh tengok resepi kat bawah.

Continue reading “Kari Ayam Tanpa Santan”