Ikan Bakar Sambal Berempah Pembuka Selera

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Apa khabar semua? Bertemu lagi kita di entri kali ini. Hari ini saya nak kongsikan resepi ikan bakar sambal berempah. Rasa macam dah bosan pulak asyik makan ayam dengan daging je sebab anak-anak saya kurang gemar makan ikan. Tapi bila saya masak ikan bakar sambal berempah ni anak-anak saya sangat suka dan sedap mereka kata. Hehe.

Continue reading “Ikan Bakar Sambal Berempah Pembuka Selera”

Ikan Siakap 3 rasa ala Thai

Assalamualaikum. Antara menu wajib setiap kali ke restoran untuk makan besar bersama keluarga ialah ikan siakap 3 rasa. Memang menu ni menjadi kegemaran kami sekeluarga. Rasanya ramai lagi yang memang sukakan masakan ikan siakap 3 rasa ni kan? Memang sedap. Kalau seekor ikan size sederhana cukup untuk makan 2 orang je. Hehe.. Dan harganya pulak boleh tahan mahal di sesetengah restoran. Jadi, saya pun mencuba sendiri masakan ni di rumah supaya bole makan selalu dengan harga yang murah. ? Continue reading “Ikan Siakap 3 rasa ala Thai”