Daging Masak Hitam Terangkat Sedapnya

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dalam entry kali ini saya nak kongsikan resepi yang berasaskan daging iaitu daging masak hitam yang saya jamin sangat sedap rasanya. Hehe. Sebagai surirumah mesti kadang-kadang buntu nak masak apa untuk hidangan setiap harikan? Sama la macam saya hari-hari fikir idea apa untuk memasak. Hehe. Bosan jugakan kalau asyik masak resepi yang sama. So, saya pun cuba la resepi ni.

Continue reading “Daging Masak Hitam Terangkat Sedapnya”

Cheese Butter Garlic Bread Pasti Terangkat

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Bertemu lagi kita dalam entri kali ini dengan resepi cheese butter garlic bread. Cuti sekolah dah berakhir. Bila bukak sekolah je mesti la ibu-ibu semua sibuk dengan anak-anak yang nak masuk sekolah. Mana nak sediakan pakaian sekolah, beg sekolah, nak susun buku sekolah, nak balut buku dan bermacam-macam lagi kerja yang perlu dibuat dan disediakan untuk anak-anak. Sampai kadang-kadang rasa tak cukup tangan nak buat semuakan? Hehe. Macam tu la jugak saya yang ada 3 orang anak yang bersekolah. Sibuk sentiasa dari pagi sampai la ke malam. Hehe.

Continue reading “Cheese Butter Garlic Bread Pasti Terangkat”

Kebab Daging Homemade Buat Ikut Selera

Assalamualaikum. Hai semua. Apa khabar semua hari ini? Korang suka makan kebab tak? Saya sekeluarga memang suka makan kebab. Lebih-lebih lagi anak sulung saya. Kalau pergi ke pasar malam memang dia akan cari dan beli kebab dahulu dari makanan yang lain. Tambahan pula, ada satu gerai di pasar malam tu menjual kebab yang sangat sedap. Memang ramai orang yang membeli kebab dekat gerai tu, kadang-kadang sampai beratur panjang. Hehe.

Continue reading “Kebab Daging Homemade Buat Ikut Selera”

Kek Butter Pelangi Mudah Yang Pasti Menjadi

Assalamualaikum. Hari ni saya nak kongsikan resepi kek butter pelangi mudah. Kek butter ni memang kek ‘legend’ sebab saya pasti semua orang menggemari kek butter tidak kiralah dari orang tua, dewasa sampai la kanak-kanakkan? Hehe. Rasa kek butter ni tetap sedap walaupun tidak menggunakan banyak bahan dan baunya pun wangi satu rumah kalau baru lepas keluar dari oven. Lagi-lagi kalau makan semasa panas, memang sedap sangat dan dihidang pula dengan air teh o panas, memang nikmat tak terkata! Hehe. Saya dan keluarga pun penggemar kek butter ni.

Continue reading “Kek Butter Pelangi Mudah Yang Pasti Menjadi”

Jejari Kentang Cheese Resepi Viral

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hai semua. Bertemu lagi kita di entri kali ini. Hari ni saya nak kongsikan salah satu resepi viral di media social iaitu jejari kentang. Resepi ni sangat mudah dan senang untuk di sediakan. Boleh ajak anak-anak buat dan tolong bentukkan jejari kentang ni sama-sama untuk isi masa lapang mereka. Saya pasti anak-anak mesti suka. Hehe.

Continue reading “Jejari Kentang Cheese Resepi Viral”