Masak Lemak Cili Api Sardin dengan Kangkung

masak lemak cili api sadin dengan kangkung

Assalamualaikum. Masak lemak cili api sardin dengan kangkung. Dengar tajuk pun dah rasa melelehkan.. ?? Pernah dengarkan orang masak lemak sardin? Kali ni saya nak kongsikan resepi mak saya. Masak lemak sardin dia special sikit sebab letak kangkung. Ni salah satu masakan kegemaran arwah abah saya dulu. Kalau makan ni memang teringat kat arwah abah. How I miss the moment. Harap siapa yang baca ni boleh sedekahkan Al-fatihah untuk arwah abah. Continue reading “Masak Lemak Cili Api Sardin dengan Kangkung”

Masak Lemak Pucuk Kurma

Assalamualaikum. Kali ni saya nak kongsi tentang resepi masak lemak pucuk kurma dan juga sayur pucuk kurma itu sendiri. Ha…siapa yang pernah dengar nama pucuk kurma ni @ pernah tengok? Pucuk kurma ni sejenis sayuran. Mungkin ramai yang tak tahu. Saya sendiri pun tak pernah dengar nama sayur pucuk kurma ni. Tapi sebenarnya selama ni pucuk kurma ni ada je tumbuh kat belakang rumah mak saya di kampung. Cumanya mak saya sendiri pun tak pernah kutip dan memperkenalkan pucuk kurma ni pada anak-anak. Hehe. Continue reading “Masak Lemak Pucuk Kurma”