Cendawan Tiram Goreng Rangup

Cendawan Tiram Goreng Rangup

Assalamualaikum.. Entry kali ni saya nak kongsikan cara nak buat cendawan tiram goreng dengan bancuhan tepung goreng yang rangup. Selain cendawan tiram, boleh jugak guna cendawan yang lain. Bancuhan tepung ni jugak boleh digunakan untuk goreng bahan yang lain seperti bayam goreng, pisang goreng, keledek goreng dan sebagainya. Campuran tepung beras dan tepung jagung akan menghasilkan bancuhan tepung yang rangup berbanding tepung gandum. Kalau suka goreng-gorengan yang ragup, boleh cuba resepi ni. Hehe..

Continue reading “Cendawan Tiram Goreng Rangup”

Roti Pizza Simple dan Sedap

Assalamualaikum. Ok hari ni saya nak kongsikan resepi yang paling senang di dunia tapi tetap sedap iaitu roti pizza. Hehe. Anak-anak pun boleh buat sendiri kat rumah ni. Siapa yang teringin nak makan pizza dengan harga yang murah boleh la cuba resepi ni. Pizza ni tak payah pakai doh pun. Pakai roti je. Kalau nak makan pizza ala-ala Pizza Hut tu kena la belajar buat doh dulukan.. Lain kali saya kongsikan pulak resepi buat doh pizza. Tapi kali ni kita buat pizza yang super simple dan senang ni dulu. Resepi campak-campak je ni.. Hehe.. Tengok bahan-bahan pun saya tak letak sukatan sebab korang boleh letak seberapa banyak pun bahan yang korang suka.

Continue reading “Roti Pizza Simple dan Sedap”