Pau Sambal a.k.a Burger Malaysia

Assalamualaikum. Pau sambal ataupun dikenali juga dengan nama burger malaysia ni memang menjadi kegemaran ramai terutamanya untuk hidangan sarapan pagi ataupun minum petang. Kat tempat saya ni kebiasaannya pau sambal ni banyak dijual digerai-gerai tepi jalan yang menjual sarapan pagi. Cuma biasa ada yang sedap, ada yang tak berapa sedap, ada yang tak cukup sambal, macam-macam ada. Hehe. Jadi hari ni saya nak kongsikan cara buat pau sambal a.k.a burger malaysia yang sedap sehingga menjilat jari. Hehe.

Continue reading “Pau Sambal a.k.a Burger Malaysia”

Resepi Cakoi Lembut dan Mudah

cakoi

Assalamualaikum. Siapa kat sini peminat cakoi? Banyak orang jual cakoi kat pasar malamkan @ tepi-tepi jalan. Kalau dapat yang sedap tu untung la. Hehe. Kalau tak sedap rasa serik pulak nak beli lagikan. Sebenarnya nak buat cakoi ni bukan la susah sangat. Lebih senang daripada buat donut. Bahan-bahannya pun bahan yang biasa ada kat rumah. So memang senang la nak buat. Cuma rajin @ tak rajin je la. Hehe.. Lagi pun buat sendiri ni memang puas hati kalau sedap dan menjadi. Boleh makan banyak. Haha..

Continue reading “Resepi Cakoi Lembut dan Mudah”