Sup Bebola bersama Mee Tanpa Goreng Cintan

sup bebola bersama mee Cintan tanpa goreng

Assalamualaikum.. Ramadan datang lagi, tentu ibu-ibu atau yang bujang pening kepala nak masak apa yang mudah kan? Balik kerja, kena hadap jalan sesak dan menyebabkan kekangan untuk menyediakan juadah yang berbaloi untuk dimakan buat berbuka. Pastinya kita semua memerlukan makanan yang sedap dan paling penting sihat. Jadi untuk memastikan kita semua mendapat yang #terbaikramadan , jom cuba resepi mudah dengan hanya tiga hingga empat langkah sahaja. Bila sesekali nak tukar selera untuk berbuka, saya menyediakan menu ringkas ni iaitu sup bebola bersama mee Cintan tanpa goreng.

Continue reading “Sup Bebola bersama Mee Tanpa Goreng Cintan”

Mee Goreng Basah Sedap dan Mudah 

mee goreng basah

Assalamualaikum. Entry ni saya nak kongsi resepi mee goreng sedap dan mudah untuk disediakan. Rasanya lebih sedap daripada mee goreng yang ada kat kedai. Kalau tak percaya, kena la cuba dulu. Hehe. Mee goreng basah ni antara menu yang selalu saya buat bila malas masak nasi dan lauk. Kadang-kadang tu boring jugak bila asyik makan nasikan. Sesekali tukar selera la pulak. Lagipun masak mee maam ni lebih senang dan cepat sebab masak 1 je. Tak perlu masak berjenis-jenis lauk. Continue reading “Mee Goreng Basah Sedap dan Mudah “