Sagu Gula Melaka

sagu gula melaka

Assalamualaikum…Resepi yang saya nak buat kali ni ialah sagu gula melaka. Resepi pencuci mulut yang sedap, senang dan menyegarkan. Sagu gula melaka ni antara favourite saya terutamanya semasa bulan puasa. Memang sedap sangat makan sejuk-sejuk masa berbuka puasa. Kalau pergi kat bazar Ramadhan pun selalunya banyak sagu gula melaka ni dijual. Tapi macam biasa la harganya agak mahal dan kandungannya pulak makin sedikit. So jom kita belajar buat sagu gula melaka ni sendiri. Lagi puas hati nak makan. Modal nak beli bahannya pun tak banyak sangat. Tapi kadang-kadang bila dan malas nak buat, saya beli jugak diluar. Hehe.. Continue reading “Sagu Gula Melaka”