Baguette Pizza Simple dan Sedap

Assalamualaikum. Siapa yang suka makan roti baguette? Mungkin jugak ada yang tak pernah dengar kot roti ni. Roti ni berasal daripada Perancis. Ia berbentuk panjang dan agak keras. Jadi roti ni lebih sesuai untuk di masak berbanding roti putih biasa yang lembut tu lebih sedap kalau makan terus. Hari ni saya nak tunjukkan salah satu cara nak buat roti baguette ni menjadi lebih sedap iaitu Baguette Pizza. Continue reading “Baguette Pizza Simple dan Sedap”

Nutella Brownies 

Assalamualaikum. Siapa yang suka makan brownies? Ha sebelum ni saya pernah kongsikan resepi brownies coklat dan brownies kedut. Kali ni saya kongsikan pula resepi nutella brownies. Kalau sesiapa yang nak resepi brownies coklat yang mudah dan sedap boleh klik kat sini. Untuk resepi brownies kedut pula boleh klik kat sini. Ada jugak resepi nutella cupcake saya pernah buat sebelum ni. Nutella cupcake yang cuma guna 3 bahan je. Boleh klik kat sini untuk tengok resepinya. Memang sangat sedap walaupun cuma guna 3 bahan je. Tak rugi mencuba.  Continue reading “Nutella Brownies “

Roti Puri

Assalamualaikum. Hari ni saya nak kongsikan resepi yang simple dan sedap. Mungkin korang selalu jumpa roti puri ni kat kedai mamak kan.. Hari ni saya nak tunjukkan cara macam mana nak buat roti puri ni. Memang sangat-sangat senang nak buatnya. Makan panas-panas lagi sedap. 1 adunan ni cukup untuk makan 2@3 orang je kalau tengah panas-panas tu. Sedap dan rangup. Kena pulak dengan sambal. Perghh!! Memang tak pandang kiri kanan dah. Hehe.. Makan dengan kuah kari pekat pun sedap. Kali ni saya buat sambal sardin sebagai pencicah roti puri ni. Continue reading “Roti Puri”

Brownies Kedut Mudah

Assalamualaikum. Kepada semua peminat brownies, hari ni saya nak kongsikan resepi brownies kedut yang mudah dan sangat sedap. Rasanya kalau bukan peminat brownies pun boleh jatuh cinta kot kalau rasa brownies ni. Heheh.. Brownies ni sangat moist kalau tak terlebih bakar. Cara buat pun sangat la senang nak simple. Tak perlu guna mixer pun. Guna senduk kayu yang ade kat dapur tu pun dah boleh buat dah brownies yang super sedap dan moist ni.

wp-1491821816400.

Continue reading “Brownies Kedut Mudah”