Biskut Florentine (Crunchy Caramel Almond Cookies)

Biskut Florentine (Crunchy Caramel Almond Cookies)

Assalamualaikum.. Biskut Florentine (Crunchy Caramel Almond Cookies) adalah kudapan/biskut kekacang yang sangat rangup dan sangat mudah cara membuatnya. Masa penyediaan lebih kurang 15 minit je. Biskut florentine ni hanya memerlukan beberapa jenis kekacang dan juga tepung florenta untuk membuatnya. Kalau jumpa Biskut Florentine (Crunchy Caramel Almond Cookies) ni kat mana-mana, selalunya memang saya akan beli walaupun harganya agak mahal sebab rasanya memang sedap. Dulu tak pernah terfikir pun nak buat biskut ni sendiri sebab tak pernah tau @ terjumpa pun kat mana ada jual tepung florenta ni. Then masa beli bahan-bahan kat bakery, saya ternampak tepung ni kat bakery tu. Mula-mula tertanya-tanya jugak apa kegunaan tepung tu. Bila dah tau resepi biskut ni, baru la kenal dengan tepung florenta ni. Hehe..

biskut florentine

Continue reading “Biskut Florentine (Crunchy Caramel Almond Cookies)”

Cheesecake 3 Bahan – Mudah, Gebu dan Sedap

Cheesecake 3 Bahan

Assalamualaikum..Kali ni saya cuba buat resepi cotton cheesecake 3 bahan yang pernah menjadi viral di media sosial. Dah lama jugak rasanya cheesecake 3 bahan ni menjadi viral tapi baru sekarang saya berkesempatan nak update resepinya disini. Saya tak pasti siapa yang mula-mula membuat cheesecake ni tapi apa-apa pun terima kasih kepada tuan punya resepi yang mencipta resepi yang best ni. Kek ni memang lembut dan sangat gebu walaupun hanya guna 3 bahan. Cara membuatnya pun memang sangat cepat dan mudah.

Cheesecake 3 Bahan

Continue reading “Cheesecake 3 Bahan – Mudah, Gebu dan Sedap”