Biskut Semperit

biskut semperit

Assalamualaikum.. Biskut semperit ni ialah biskut raya traditional yang menjadi kegemaran ramai terumatanya di musim perayaan. Termasuklah saya, suami dan anak-anak. Walaupun banyak biskut moden yang lain, biskut semperit ni tetap menjadi pilihan kami sekeluarga dan antara biskut yang wajib saya buat setiap kali perayaan. Bila nak dekat raya kena buat lagi satu adunan yang lain sebab buat biskut ni awal-awal selalunya bila nak dekat raya mesti dah tinggal sikit. Anak-anak memang hari-hari mengulang makan biskut semperit ni. Tak sempat nak bawak balik kampung. Hehe.. Continue reading “Biskut Semperit”

Biskut Coklat Cip Rangup (Crunchy Chocolate Chip Cookies) 

Assalamualaikum. Ok hari ni saya nak kongsikan pula resepi biskut coklat cip (Chocolate chip cookies). Biskut ni bukan buat masa raya je ok. Masa tak raya pun boleh buat jugak sebab rasa dia yang sangat sedap dan rangup. Yang membuatkan biskut ni lagi sedap bila tambah kekacang yang pelbagai untuk merangupkannya.  Continue reading “Biskut Coklat Cip Rangup (Crunchy Chocolate Chip Cookies) “