Bubur Pisang Berangan

bubur pisang berangan

Assalamualaikum. Kejap je rasanya berpuasa ni. Pejam celik pejam celik dah masuk 10 malam terakhir Ramadan. Masak tu masak jugak. Amal ibadat jangan lupa ye..hehe. Sempena bulan yang mulia ni jom la kita sesama membanyakkan ibadat terutama 10 malam terakhir Ramadan ni. Semoga kita sama-sama dapat bertemu malam lailatulqadar. Ok berbalik kepada menu hari ni, saya nak kongsikan resepi bubur pisang berangan @ pengat pisang. Kali ni saya gunakan pisang berangan dan juga gula kabung untuk membuat bubur ni. Kalau tak ada gula kabung, boleh gantikan dengan gula melaka ataupun gula merah. Tapi bagi saya, gula kabung Pahang yang paling sedap. Hehe. Ok jom tengok resepi bubur pisang berangan @pengat ni.

Continue reading “Bubur Pisang Berangan”