Kek Pisang Gebu bersama Coklat Chip yang Mudah

Assalamualaikum. Kali ni saya nak kongsikan resepi kek pisang gebu yang sangat senang dan confirm jadi punya. Hehe. Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi. Bergantung pada jenis pisang yang kita guna. Tak semua jenis pisang sesuai untuk buat kek. Kalau salah jenis pisang dan salah cara buatnya kek pisang ni selalu jadi mampat. Tapi resepi yang ni senang sangat dan insya Allah jadi gebu dan lembut.

Continue reading “Kek Pisang Gebu bersama Coklat Chip yang Mudah”

Puding Roti Pisang Yang Sangat Sedap

Assalamualaikum. Sebelum ni saya pernah buat puding roti kastard dan juga puding roti epal. Kali ni saya nak buat puding roti lagi tapi tukar puding roti pisang. Sedap sangat puding ni. Boleh la buat menu berbuka puasa nanti. Kalau makan puding ni bersama sos kastard pun sedap jugak. Tapi makan puding ni saja pun dah cukup sedap. Kalau nak makan bersama sos kastard, boleh kurangkan sikit gula di dalam puding roti pisang ni sebab sos kastard dah ada rasa manis. Continue reading “Puding Roti Pisang Yang Sangat Sedap”

Bubur Pisang Berangan

bubur pisang berangan

Assalamualaikum. Kejap je rasanya berpuasa ni. Pejam celik pejam celik dah masuk 10 malam terakhir Ramadan. Masak tu masak jugak. Amal ibadat jangan lupa ye..hehe. Sempena bulan yang mulia ni jom la kita sesama membanyakkan ibadat terutama 10 malam terakhir Ramadan ni. Semoga kita sama-sama dapat bertemu malam lailatulqadar. Ok berbalik kepada menu hari ni, saya nak kongsikan resepi bubur pisang berangan @ pengat pisang. Kali ni saya gunakan pisang berangan dan juga gula kabung untuk membuat bubur ni. Kalau tak ada gula kabung, boleh gantikan dengan gula melaka ataupun gula merah. Tapi bagi saya, gula kabung Pahang yang paling sedap. Hehe. Ok jom tengok resepi bubur pisang berangan @pengat ni.

Continue reading “Bubur Pisang Berangan”