Kek Butter Pelangi Mudah Yang Pasti Menjadi

Assalamualaikum. Hari ni saya nak kongsikan resepi kek butter pelangi mudah. Kek butter ni memang kek ‘legend’ sebab saya pasti semua orang menggemari kek butter tidak kiralah dari orang tua, dewasa sampai la kanak-kanakkan? Hehe. Rasa kek butter ni tetap sedap walaupun tidak menggunakan banyak bahan dan baunya pun wangi satu rumah kalau baru lepas keluar dari oven. Lagi-lagi kalau makan semasa panas, memang sedap sangat dan dihidang pula dengan air teh o panas, memang nikmat tak terkata! Hehe. Saya dan keluarga pun penggemar kek butter ni.

Continue reading “Kek Butter Pelangi Mudah Yang Pasti Menjadi”

Kek Pisang Gebu bersama Coklat Chip yang Mudah

Assalamualaikum. Kali ni saya nak kongsikan resepi kek pisang gebu yang sangat senang dan confirm jadi punya. Hehe. Selalunya kek pisang ni susah sikit nak jadi. Bergantung pada jenis pisang yang kita guna. Tak semua jenis pisang sesuai untuk buat kek. Kalau salah jenis pisang dan salah cara buatnya kek pisang ni selalu jadi mampat. Tapi resepi yang ni senang sangat dan insya Allah jadi gebu dan lembut.

Continue reading “Kek Pisang Gebu bersama Coklat Chip yang Mudah”

Tart Shell | Kulit Tart Rangup

Assalamualaikum. Kali ni saya nak kongsikan resepi untuk membuat tart shell (kulit tart) yang sedap. Sebelum ni saya selalu beli je kulit tart ni dan buat cheesenya sendiri. Kali ni saya nak cuba buat sendiri sebab tengok bahan-bahan nak buat doh tu senang je. Cuma ambil masa sikit nak masukkan dalam acuan satu per satu. Tapi insya Allah hasilnya memuaskan. Hehe.

Continue reading “Tart Shell | Kulit Tart Rangup”