Pai Epal (Apple Pie) 

pai epal

Assalamualaikum. Hari ni saya nak cuba buat pai epal pulak. Sebelum ni saya tak pernah buat epal pai. Bila tengok resepi macam senang je. So saya pun cuba la buat. Sebenarnya saya nak cuba buat epal pai ni sebab dimintak oleh anak saya. Dia tak tahu pun rasa epal pai ni macam mana sebab tak pernah makan pun. Tapi dia mintak saya buatkan epal pai ni sebab dia tengok lagu “3 little kitten”. Siapa yang ada anak kecil yang suka tengok lagu kanak-kanak mesti tau lagu ni. Lagu kitten makan pai.

Continue reading “Pai Epal (Apple Pie) “

Salted Popcorn with Chocolate and Nuts (Popcorn Masin bersalut Coklat dan Kacang) 

chocolate popcorn

Assalamualaikum. Minggu lepas saya pergi ke bakery untuk mencari sedikit bahan-bahan untuk membuat kuih dan kek. Dalam pada mencari bahan-bahan tu sambil pusing-pusing bakery, saya terjumpa la bertih jagung untuk membuat popcorn. Apa yang menarik perhatian saya nak membeli bertih jagung ni sebab ada dua jenis bertih jagung iaitu 'popcorn mushroom' dan 'popcorn butterfly'. Maka bermulalah misi untuk membuat Salted Popcorn with Chocolate.

Continue reading “Salted Popcorn with Chocolate and Nuts (Popcorn Masin bersalut Coklat dan Kacang) “

Kek Coklat Lava

chocolate lava cake

Assalamualaikum. Saya teringin sangat nak makan kek coklat lava bila asyik tengok kat video YouTube dan TV orang buat kek lava ni. Tengok lelehan coklat dalam kek tu. Pergh!!!! Siapa tengok memang terliur la. Rugi kalau tak cuba kek lava ni. Memang sangat sedap terutamanya kalau korang penggemar coklat. Memang wajib cuba resepi ni. Continue reading “Kek Coklat Lava”

Kacang Buncis Goreng dengan Telur Pedas

Assalamualaikum. Hari ni saya nak bagi resepi yang simple dan sempoi je iaitu kacang buncis goreng dengan telur. Bujang-bujang boleh la masak ni sebab senang sangat je. Heh. Senang dan sedap. Kalau nak cepat duduk kat dapur memang saya masak sayur yang senang-senang macam ni je. Masak sambil nak tengok anak-anak kena la masak laju-laju. Kalau tak, memang banyak la projek diorang buat nanti. Hehe.. Continue reading “Kacang Buncis Goreng dengan Telur Pedas”

Simple Non-Baked Oreo Cheesecake (Kek Keju Oreo Tanpa Bakar) 

non baked oreo cheesecake

Assalamualaikum. Entry kali ni saya nak kongsikan resepi non baked oreo cheesecake pulak. Selalu tengok pelbagai resepi cheesecake yang sedap-sedap, rasa terliur pulak nak makan. Saya pun cuba la buat resepi cheesecake yang paling senang nak dibuat dan paling sedap dimakan. Mesti ramai penggemar oreo cheesecake ni kan? Continue reading “Simple Non-Baked Oreo Cheesecake (Kek Keju Oreo Tanpa Bakar) “