Tat Telur Portugis menggunakan Puff Pastry 

tat telur postugis

Assalamualaikum. Antara makanan favorite yang selalu dan wajib saya beli kalau pergi bakery ialah tat telur. Naknya bila ada tat telur Portugis. Macam memanggil-manggil je masuk bakery. Haha.. Disebabkan suami pun suka sangat tat telur ni, dia pun suruh saya belajar buat sendiri. Maklum la nak beli selalu sangat pun harga boleh tahan jugakkan. Mana yang boleh jimat tu kita jimat la sikit-sikit.  Continue reading “Tat Telur Portugis menggunakan Puff Pastry “

Karipap Kentang Ayam menggunakan Puff Pastry

karipap kentang

Assalamualaikum. Entry kali ni saya nak kongsikan resepi karipap kentang yang mudah. Sebab apa mudah? Sebab tak perlu buat kulit karipap. Hehe. Karipap Kentang puff pastry ni saya gunakan puff pastry segera aje untuk dijadikan kulitnya. Kalau sesiapa yang tak berapa mahir nak buat kulit karipap yang macam biasa tu boleh la gunakan puff pastry ni sebagai ganti kulit karipap. Lebih mudah dan senang. Rasanya dah tentu lain daripada karipap biasa tapi yang pastinya rasa dia memang sedap dan rangup sama macam puff yang dijual di kedai-kedai roti.

Continue reading “Karipap Kentang Ayam menggunakan Puff Pastry”