Ikan Talapia Sweet Sour

Ikan Talapia Sweet Sour

Assalamualaikum. Resepi yang saya nak kongsikan kali ni saya ambil daripada salah satu buku resepi yang saya beli dah lama dulu. Masa awal-awal nak belajar masak kena la guna buku resepi. Hehe.. Kebanyakkan resepi dalam buku tu memang senang – senang je nak buat. Sebab tu saya beli. So sekarang saya nak share pulak resepi yang senang tu. Tapi saya ada olah sikit la ikut citarasa sendiri. Continue reading “Ikan Talapia Sweet Sour”

Kuih Bakar Pandan

Assalamualaikum. Minum petang hari ni saya buat kuih bakar pandan. Terliur pulak nak makan sebab dah lama tak buat. Kuih ni nak buat senang je. Saya bakar menggunakan oven. Kalau tak ada oven, boleh jugak bakar atas dapur biasa. Cuma perlu menggunakan acuan kuih bakar yang lebih tebal dan masak menggunakan api kecil.  Continue reading “Kuih Bakar Pandan”

Aglio Olio bersama Udang 

Assalamualaikum. Aglio olio ni adalah pasta tradisional Italy yang bermaksud bawang putih dan minyak. Jadi dua bahan ni adalah bahan wajib untuk membuat aglio olio. Jangan skip pulak ye. Nanti tak jadi aglio olio. Hehe. Ada jugak beberapa penambahan bahan lain seperti cili dan daun parsli untuk menambah kesedapan aglio olio ni. Tapi resepi yang saya kongsikan ni tak tradisional sangat la sebab ada tambah lagi bahan yang lain. Hehe.. Continue reading “Aglio Olio bersama Udang “