Biskut Red Pearl

biskut red pearl

Assalamualaikum. Lagi seminggu nak raya ni jom kita pakat buat biskut raya pulak. Kali ni saya nak kongsi resepi biskut red pearl @ red pearl cookies. Mungkin ramai yang tak pernah dengar nama biskut ni. Saya sendiri pun tak pernah dengar nama biskut ni sebelum ni. Hehe.. Ada sekali saya nampak orang kongsi resepi biskut ni kat Facebook(tak ingat nama). Continue reading “Biskut Red Pearl”

Bubur Pisang Berangan

bubur pisang berangan

Assalamualaikum. Kejap je rasanya berpuasa ni. Pejam celik pejam celik dah masuk 10 malam terakhir Ramadan. Masak tu masak jugak. Amal ibadat jangan lupa ye..hehe. Sempena bulan yang mulia ni jom la kita sesama membanyakkan ibadat terutama 10 malam terakhir Ramadan ni. Semoga kita sama-sama dapat bertemu malam lailatulqadar. Ok berbalik kepada menu hari ni, saya nak kongsikan resepi bubur pisang berangan @ pengat pisang. Kali ni saya gunakan pisang berangan dan juga gula kabung untuk membuat bubur ni. Kalau tak ada gula kabung, boleh gantikan dengan gula melaka ataupun gula merah. Tapi bagi saya, gula kabung Pahang yang paling sedap. Hehe. Ok jom tengok resepi bubur pisang berangan @pengat ni.

Continue reading “Bubur Pisang Berangan”

Asam Pedas Ikan Kembung Special

asam pedam ikan kembung

Assalamualaikum.. Hari ni hari pertama puasa untuk tahun 2016 ni. Salam ramadhan kepada semua umat Islam. Hari pertama yang agak menguji kesabaran. Bangun nak sahur je si kecik dah menangis. So terpaksa la melayan dia. Suami la yang sediakan semua juadah bersahur pagi ni. Huhu.. Kalau tak, memang tak sempat la nak bersahur. Panaskan lauk dengan goreng ikan je. Hehe.. Ini la salah satu cabar berpuasa dengan anak kecik. ? Hari pertama puasa ni saya masak asam pedas ikan kembung. Sebab ada banyak daun kesum yang saya kutip kat belakang rumah masa balik kampung minggu lepas. Kat rumah mak saya memang penuh tumbuhan. Kutip je la free. Hehe.. Menu berbuka hari ni ringkas je tapi sedap dan menyelerakan.

asam pedas ikan kembung

Continue reading “Asam Pedas Ikan Kembung Special”