Aglio Olio bersama Udang 

Assalamualaikum. Aglio olio ni adalah pasta tradisional Italy yang bermaksud bawang putih dan minyak. Jadi dua bahan ni adalah bahan wajib untuk membuat aglio olio. Jangan skip pulak ye. Nanti tak jadi aglio olio. Hehe. Ada jugak beberapa penambahan bahan lain seperti cili dan daun parsli untuk menambah kesedapan aglio olio ni. Tapi resepi yang saya kongsikan ni tak tradisional sangat la sebab ada tambah lagi bahan yang lain. Hehe.. Continue reading “Aglio Olio bersama Udang “

Ayam Bakar Mayonis

ayam bakar mayonis

Assalamualaikum. Hari ni saya nak sediakan ayam bakar mayonis yang sedap lazat menjilat jari gitu.. Haha.. Sedap tau resepi ni. Saya jumpa di Facebook. Dah la sedap, senang pulak tu nak buatnya. Masuk je semua bahan lepas tu perap dan bakar. Kan senang tu? Hehe.. Kalau yang tak ada oven tu boleh jugak bakar di atas dapur biasa. Bungkus dengan aluminium foil ataupun daun pisang supaya tak cepat rentung.  Continue reading “Ayam Bakar Mayonis”